Muzyka

29 marca 2015

Liebster Blog Award

Hej Wam, z tej strony Lexie, jak zawsze ;)
Zostałam nominowana przez Princess of Slytherin, autorkę bloga DM-HG-LOVE-STORY, do Liebster Blog Award! Za nominację baaaardzo dziękuję, zwłaszcza, że moja wersja Dramione ma tak niewiele rozdziałów i dopiero się zaczyna :)
Krótkie wyjaśnienie: Liebster Blog Award jest przyznawane osobie, która najlepiej prowadzi swojego bloga, pisze w sposób ciekawy i ogólnie dobrze się czyta coś, co wyszło od niej. Osoba nominowana musi odpowiedzieć na 11 pytań, które zadaje jej nominujący, a następnie może nominować kolejne 11 osób i zadań im pytania (z tym będę miała problem - działam na blogu może nie od niedawna, ale nie mam zbyt wiele czasu na aktywne uczestnictwo, więc prawdopodobnie nominuję zaledwie 2-3 blogi, które czytam).
Nie przeciągając już, przechodzę do pytań!

1. W wieku ilu lat zaczęłaś pisać? 

Szczerze mówiąc - nie mam pojęcia. Moja mama ma zeszyty, w których pisałam własne wersje Harrego Pottera, gdy miałam ledwo 8 lat. Pisałam chyba od zawsze i nie jestem w stanie określić, kiedy to się zaczęło :) Miałam jedynie przerwę spowodowaną problemami osobistymi i przez trzy lata nie byłam w stanie napisać ani zdania.

2. Kto jest Twoim ulubionym bohaterem z książki? Dlaczego?

Nie mam jednego... Ze starszej generacji wielbię Syriusza, gdyby istniał ktoś taki jak on, pewno byłby moim przyjacielem i mielibyśmy friendzona. Na pewno uprzykrzał życie wielu osobom swoimi głupimi żartami, jednak był dobrym, oddanym przyjacielem. Nienawidziłam Bellatrix, gdy go zabiła.
Uwielbiam Draco. Zagubiony chłopiec, nosi w sobie dużo pokładów ironii i podłego poczucia humoru. Jest jednak najbardziej ludzki z postaci w HP - jest tchórzliwy, myśli często o swoim tyłku, nie jest wybitnie mądry, nie jest ciapą, nie chce ratować całego świata, jest zwykłym człowiekiem, który urodził się w takiej, a nie innej rodzinie.
No i Fred Weasley, który nie jest postacią bardzo wyróżniającą się, jednak jakoś przywiązałam się do tego rudego bliźniaka. Może za poczucie humoru, może dlatego, że kogoś mi przypomina, nie wiem.

3. Czy kiedykolwiek brakowało Ci weny, przez co nie mogłaś pisać dalej, a rozdział przychodził z opóźnieniem?

Nigdy nie miałam ustalonego dnia na dodanie rozdziału. Pisałam, gdy miałam na to ochotę, nigdy się do tego nie zmuszałam, więc rozdziały również nie mogły przyjść z opóźnieniem. Jednak na moim starym blogu (którego nie skończyłam) widać jak walczę z brakiem weny. Jakiś czas później zaprzestałam pisania i wróciłam do tego teraz, po trzech latach.

4. Wolisz czytać książkę, czy oglądać film na jej podstawie lub słuchać audiobooku?

Na pierwszym miejscu książka, uwielbiam czytać. Filmami jednak nie pogardzę, czasem zdarza się tak, że najpierw oglądam film a dużo później czytam książkę.
Nigdy w życiu nie słuchałam audiobooka.

5. Piszesz inne opowiadania? O czym one są?

Kiedyś napisałam książkę, ale później stwierdziłam, że jest głupia i ją po prostu usunęłam, zniszczyłam wszystko, co jej dotyczyło. Teraz, poza tym blogiem, niczego nie piszę, jestem skupiona na maturze.

6. Jaką dałabyś radę osobom, które dopiero zaczynają pisanie opowiadań?

Łuszko. Muwi.
Ugh, ludzie. Słowniki ortograficzne nie gryzą, naprawdę.
Poza tym... Gdy piszesz, dostrzegaj wszystko tak, jak bohater. Wygląd, zapach, myśli, dotyk, wszystko jest istotne. Im lepiej przedstawisz bohatera, tym lepiej będzie się pisało. No i czytelnicy też to docenią.
Ja sama dopiero się tego uczę.
A, jeszcze jedno - nie zmuszajcie się do pisania.
Jak to ujął Bukowski: " jeżeli samo nie wyrywa się z ciebie / na przekór wszystkiemu, / nie rób tego. "

7. Co denerwuje Cię najbardziej w opowiadaniach, na które można znaleźć w Google?

Em... Hm.
Ogólnie w opowiadaniach denerwuje mnie, że wiele z nich wygląda niemalże identycznie.
Draco i Hermiona się nienawidzą, są zmuszeni do współpracy, wybucha między nimi miłość.
Draco i Hermiona byli przyjaciółmi w dzieciństwie.
Draco i Hermiona spotykają się w pracy i muszą jechać na wyjazd służbowy.
Blaise w 90% przypadków jest razem z Ginny.
Potter jest męczennikiem.
Weasley to głupi zazdrośnik, który często kogoś okalecza i szantażuje.
I nie są to zależności tylko w Dramione. Opowiadania JamesxLily też mają swoje kanony, z których ludzie po prostu się nie wyrywają.
Ja sama mam przecież część takiej głupoty u siebie - Draco i Hermiona mieszkają razem. No ale niestety, potrzebuję tego do przedstawienia charakteru.

8. Co robisz, kiedy nie piszesz nowych rozdziałów?

Żyję sobie.
Jeżdżę do szkoły, dużo się uczę, wściekam na głupią matmę, która jest jedyną sprawą, która może zrujnować mi przyszłość. Spotykam się z przyjaciółmi, imprezuję, siedzę w domu, czytam książki, piję herbatę, czytam wiersze, słucham muzyki, wygłupiam się z mamą, drażnię kota, oglądam seriale, filmy, dużo się śmieję.

9. Jeśli miałaby powstać Twoja biografia, jaki byłby jej tytuł?

O Merlinie. Nie mam pojęcia, naprawdę.
Coś w rodzaju: "Życie przegrywu", czy coś, jako że potrafię spartaczyć dosłownie wszystko, bo jestem ciotą.

10. Jaki aktor, według Ciebie, powinien dostać nagrodę "oskar"?

Alan Rickman. Jest niesamowity, serio. Nie tylko w HP, ja go pokochałam w roli Brandona z "Rozważnej i romantycznej".
Johnny Deep, ale tego komentować chyba nie muszę.
Dałabym też Oscara Feltonowi, raczej niesłusznie, ale co ja poradzę, że mam do niego taką słabość?...

11. Ile miałaś lat, gdy sięgnęłaś po pierwszą książkę?

Jak byłam w podstawówce to tata czytał mi Harrego na dobranoc, a mama czytała Brzechwę. Ale kiedy sama sięgnęłam po książkę?... Nie pamiętam. Pamiętam tylko, że gdy w pierwszej klasie podstawówki poszliśmy gromadką do biblioteki i mogliśmy wreszcie wypożyczyć pierwszą książkę, cała moja klasa rzuciła się na "Plastusia". Ja nie, bo już to czytałam, wzięłam wtedy "Puc, Bursztyn i goście". Ot, taka historyjka.


Teraz najgorsza dla mnie część, czyli nominowanie kogoś... Nie czytam zbyt wielu blogów, nominować mogę jedynie:

W-CHMURACH-MIŁOŚCI
oraz
STRAŻNICZKA-FANTAZJI

Z czego S-F nie jest nawet tematyki Potterowskiej. :(

Pytania:

1. Co skłoniło Cię, żeby zacząć pisać?
2. Czym się inspirujesz? 
3. Dlaczego akurat taka, a nie inna tematyka?
4. Jaka jest Twoja ulubiona postać? ( Nie musi być ona z HP )
5. Masz jakieś piosenki, których słuchasz podczas pisania? 
6. Jak myślisz, do jakiego domu zostałabyś przydzielona?
7. Należysz do jakichś fandomów?
8. Gdyby była możliwość, to na jakiej pozycji chciałabyś grać w Quidditcha? 
9. Z czego chciałabyś zdawać Owutemy?
10. Co Cię najbardziej drażni, gdy czytasz jakieś opowiadanie?
11. Masz jakąś radę, dla ludzi, którzy piszą?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz